img_8627

ELÄMÄÄ SOMEN ULKOPUOLELLA

Digitalisoitumisen ja sosiaalisen median myötä verkostot ovat moninkertaistuneet, samalla maailma tuntuu pienemmältä.

On tärkeää muistaa, että kuuluvimmat äänet eivät aina ole enemmistön ääni. Huolestuneena olen seurannut, kuinka monen nuoren mediaseuranta rajoittuu niihin digitaalisesti julkaistuihin artikkeleihin, joita oma verkosto jakaa sosiaalisessa mediassa. Eräs tapaamani liike-elämän vaikuttaja totesi tyynenä, että lukukokemusta opitaan arvostamaan elämänkokemuksen myötä. Vaaditaan parempaa sisältöä, sellaista, jota on mietitty, punnittu, oikoluettu ja vedostettu.

Business Insight 2016 ilmestyy nyt toista kertaa. Kokonaisuutta on työstetty yhdessä tuotantotiimin kanssa jo syksystä alkaen parhaan lukukokemuksen saavuttamiseksi. Olemme etsineet ja pyytäneet alojensa kärkitoimijoita, yhteiskunnallisia päättäjiä ja mielipidevaikuttajia jakamaan näkemyksiään Suomen liiketoimintakentästä.

Tämän vuoden uuden vuoden lupaukseni on kuunnella entistä tarkemmin ääniä, jotka ovat piilossa, somekuplien ulkopuolella. Ymmärtää paremmin niitä, joille oma maailmani on vieras. Sieltä voi löytyä todellisia timantteja. Ideoita, jotka isommassa mittakaavassa siivittävät meitä monia, ehkä koko Suomea, loikkauksia eteenpäin.

Jasmine Plavsic

Päätoimittaja

 


businessinsight2016_kansi

Business Insight 2016 julkaistaan 29.1.2016 Talouselämä-
lehden koko painoksessa (83 000kpl).

Päätoimittaja: Jasmine Plavsic, jasmine.plavsic@presser.fi
Projektipäälliköt: Kaisa Ylihärsilä, Kati Tyllilä
Tuottaja: Laura Santala
Lehden graafinen ilme: Virpi Vihervuori
Painopaikka: PunaMusta Oy
Kustantaja: Presser Oy, Kaisaniemenkatu 3 B, 7. krs, 
00100 Helsinki, www.presser.fi